onsdag den 29. juni 2011

Laks og kartoffelsalat

Det var meget varmt mandag eftermiddag, Lars var i Odense og derfor nok lidt sent hjemme, og lysten til at lave mad indendøre var ikke særlig stor. De planlagte frikadeller (med rysteribs) måtte vente, så jeg fandt en pakke med 2 laksekoteletter i fryseren.

En grydefuld nye kartofler kunne jeg skrabe udendørs, og mens de kogte på gasblusset snittede jeg en skålfuld med løg, peberfrugt og agurk i små tern. I en anden skål blandede jeg cremefraiche med salt, peber og lidt karry og satte den i køleskabet. Kartoflerne kom også på køl.

Da Lars endelig dukkede op var der kun tilbage at lægge laksestykkerne i "bøfvenderen" og grille dem 8-10 minutter. Imen kunne jeg blande salaten og vende et godt drys purløg og dild fra haven over.



Vi var sultne så jeg nåede ikke at fotografere anretningen, men det smagte skønt med et glas kold rosévin til, og bagefter nåede vi at drikke aftenkaffen uden for drivhuset før solen forsvandt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar