mandag den 20. juni 2011

Der var en gang en havegang

Sådan en græsplæne kan jo være ganske pæn i eftermiddagslys, nyslået, grøn og saftig som den var det denne septemberdag i 2006:

Men jeg havde altså besluttet mig for at inddrage den, stykke for stykke, og så tog jeg fat med spade, trillebør, grus og granitskærver.

Først et stykke langs med husets facade, så jeg kunne komme tørskoet hele vejen rundt:


Derefter fortsatte jeg i S-form rundt langs det lille lammeørebed, jeg anlagde som noget af det første:


Der kom skærver på, stauderne struttede og solen skinnede. Nu manglede der kun en bøgehæk langs S-formen for at afslutte første del af mit stiprojekt


Hækken blev sat en forårsdag i 2007, og i juli så den sådan ud:



Desværre kom stien til at ende dér, men når enden er god er alting jo godt, siger man!