lørdag den 29. marts 2014

Den nye hønsegård

Influenzaen tog en hel del af min energi, så det går kun langsomt fremad i haven (jobbet skal jo også passes). En eftermiddagstime i ny og næ er det dog blevet til, så jeg har fået ryddet et langt stykke langs pileskellet for brændenælder og skvalderkål. Er også kommet lidt længere med rydning af de gamle bede langs hækken, men det er noget der trækker tænder...



En eftermiddag brugte jeg i Jem&Fix på jagt efter stolper til et hegn om hønsegården. Jeg var vist dagens oplevelse dér, da jeg kæmpede med 50 runde, 120cm lange stolper på en flad indkøbsvogn...men jeg fik dem da hjem sammen med et billigt pælebor:)

I dag startede vi så tidligt med at stille hønsehuset op, og mens Lars gravede, skruede og regerede for at samle den lukkede gård gik jeg i krig med græstørvene. I løbet af dagen fik jeg gravet hullerne mens Lars målte ud og slog stolperne fast i jorden, og nu står det klar til den sjove del: at forsøge at flette de forhåndenværende pilestokke til et hegn. Ikke sikkert der er nok, men så må vi sætte hønsenet op indvendigt og fortsætte næste år.

Trods slid, slæb og dage med sygdom måtte vi endnu engang - mens vi drak eftermiddagskaffen i solen på terrassen - konstatere at "hold da op, hvor har vi det godt". Sol, forår, kaffe og kage og den skønneste udsigt over den smukke sø. Vores økologiske landmands hektiske færden på de nærmeste marker, og kæmpeflokkene af sultne måger, kan ikke spolere billedet...







2 kommentarer:

  1. Hej Susanne
    Det er dog en helt utrolig dejlig plet I har der, med udsigt over søen og markerne, den forstå jeg godt at i nyder. I har da også gang i den her fra starten af haveåret, selv om du siger du er "stækket" efter sygdom.
    Fortsat god weekend og arbejdslyst i haven.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
  2. Ja det er så spændende hvornår der kommer høns og om de gider lægge æg ;-) God fornøjelse med din pil ;)

    SvarSlet