søndag den 15. september 2013

Farvel marmor..

 
 
Min grå gulvmaling til trappetrinene kom med posten i løbet af ugen fra Netmaling - nemt! Så var det bare at komme i gang lørdag morgen, for halvdelen af de 12 trin var blevet grundmalet. Flot farve og lækker maling - så går det som en leg.
 
Jeg læste på malingen, at den egner sig både til træ- og betongulve, og så var det nærliggende at skæve til de fire vinduesplader i stue og køkken. Ikke at jeg skal nedgøre nogens smag, men marmor har nu aldrig sagt mig noget særligt, og disse eksemplarer hører absolut ikke til de mest spændende.
 
Så jeg vovede forsøget og resultatet blev ganske fint. Nok ikke noget man skal kradse alt for meget i, men alternativet - at skifte vinduespladerne, som er muret ind under vinduerne - er en noget mere uoverskuelig opgave, så mon ikke det er nemmere at vedligeholde malingen?
 

 
 


Lars har bygget sit trappestillads, og søndag fik han tapetseret den ene side af opgangen.

 
 
I stuen ligger 11 trappetrin og et større repos linet op på rad og række, grundet og de fleste malet 2 gange. Jeg er spændt på det færdige resultat!




Søndag bød på en del regn, men det tror jeg kun mit nye blomsterbed var glad for
 
 
Og sidst på eftermiddagen blev der da også en lille sprække i det grå skylag, som et stort blåt øje der blinkede til os. Mon det betyder er der kommer held ud af dagens 'åbent hus' derhjemme i Resenbro? Der lå en besked om at der havde været tre hold besøgende, så der kunne da være en chance.


3 kommentarer:

  1. Fantastisk udsigt i får ud over søen :-)
    Fortsat god arbejdslyst, og held og lykke med hussalget !!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Ja, vi synes jo også den udsigt er værd at vente på selv om det har sine omkostninger:)

      Slet
  2. Ja det ser godt ud med trappen og vindueskarmen, det pyntede ;-)
    Håber også i ikke skal vente alt for længe :-)
    Knus her fra :-)
    ps. håber din forkølelse er gået i hi !!!

    SvarSlet