onsdag den 7. maj 2014

Forårsfester og forårsarbejde

Foråret kom tidligt og vi har nydt det, men der har være travlhed i det lille hjem. Eller rettere sagt: udenfor hjemmet! Først blev den lille mand herunder døbt i Nexø kirke:



Ugen efter blev hans ældste kusine konfirmeret i Roskilde. Smuk som en prinsesse, men jeg har ikke fået tiltusket mig et foto af hende endnu. Begge begivenheder blev fejret med dejlige fester, som nødvendigvis måtte blive til weekendophold.

Hjemme i haven har foråret i mellemtiden taget fat. Det nye kirsebærtræ og blommetræerne har blomstret - og afblomstret.


Den lille, nye lind har foldet sine krøllede blade ud på smukkeste vis


Naboens kirsebær har blomstret overdådigt og smukt i skellet.


 Sommerblomster og urte-frølinger er vokset godt til i det primitive drivhus på sydterrassen, og det meste er nu blevet plantet ud.


Havens 2 tulipaner lyste op ved hushjørnet.


Efter 2 festweekender trængte både jeg og gemalen til nogle uforpligtende havedage, og vi havde hver vore områder at regere på. Lars indkøbte et par ekstra Azalea'er og udvidede surbundsbedet.



 Han fik også tid til at lave et nyt hegn ved terrassen, så hans vin kan få noget at klatre i.

 Denne smukke Azalea købte han til mig!


 Mens Lars arbejdede i baghaven mod syd fortsatte jeg hvor jeg sidst slap i forhaven. Her kunne jeg også nyde synet af de skønne æbleblomster.


Hov, dette billede hører til Lars' afdeling. Her har han ryddet omkring en gammel Rhododendron, givet den ny jord, gødning og flis og selskab af et par mindre surbundsplanter.


 Jeg 'kom igennem' det gamle buskads ud mod vejen. En langsommelig tørn med at fjerne ukrudt, selvspirede ahorn og mahony og seje rodskud fra diverse buske. Nu er der plads og lys mellem buske og træer, hækken får en chance mere og jorden er dækket af et lag kompost, som skal blandes i sandjorden. Gravearbejdet er ikke færdigt endnu, for jeg vil udligne noget af græsplænens niveauforskel, men mangler at bestemme mig for hvordan bedet skal afgrænses.



Og så var der også lige hønsene, som vi havde med hjem fra Sjælland, men det er en helt anden historie:)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar