søndag den 22. september 2013

Muldvarpeskud?

Malerarbejdet skrider fremad, Lars blev færdig lørdag med at tapetsere ovenfor trappen - og her er stigen sat frem på stilladset til første omgang maling.
 
 
 

Jeg har p.t. kun småopgaver, trappetrinene fik endnu en gang med rullen og vinduespladerne ligeså. Når nu jeg har fat i den grå maling har jeg også indlemmet den tallerkenrække, jeg fandt i en genbrugsbutik i sommer.



Til gengæld fik jeg så tid at komme i haven, og det var herligt i det dejlige lune lørdagsvejr. Man kunne måske godt - ud fra billedet nedenunder - forledes til at tro at der var kæmpemuldvarpe på spil, og muldvarpe har vi da ellers også en del af i Hinge. Nogle "lus" skal der jo være i skindpelsen, her i Resenbro har vi kun haft besøg af en enkelt af slagsen, men den fortrak hurtigt. Der er vist ikke orm nok i vores karrige sandjord...

Her er der dog tale om en tobenet muldvarp, alias mig og min spade, som er ved at planlægge et fremtidigt surbundsbed. Jeg har tænkt mig at flytte nogle mindre Rhododendron med fra Resenbro sammen med aflæggere af de tyttebærplanter, som efter fire år pludselig er eksploderet i tilvækst. Tre fine Pieris-varianter, indkøbt i foråret, står allerede og venter i deres krukker, og mon ikke også det kan lade sig gøre at flytte nogle lyngplanter?

Jeg ved jo efterhånden af erfaring, at Rhododendron vokser overraskende hurtigt når de trives, så derfor skal de ikke plantes alt for tæt. Omvendt har jeg ikke lyst til at se på bar jord i flere år mens jeg venter, så planen er at de hver for sig får et passende bed nu, som så senere kan udvides ved at fjerne græsrabatterne imellem dem. Så må Lars bare øve sig i at køre slalom med havetraktoren!




Der blev også tid til overs til en oprydning i 'garagebedet', der har været mellemstation for adskillige af stauderne sommeren over. Her skulle gerne være plads til mine få roser.


Jorden langs med kvashegnet var groet til i ukrudt, men da jorden stadig var løs og lækker efter forårets gennemgravning var det ikke vanskeligt at grave alt det uønskede op. I stedet satte jeg en række Vinterglans, som jeg har opformeret i fra stiklinger i løbet af sommeren.



De småplanter, som Rebecca hjalp mig med at plante ud i sommerferien får dog lov at stå ved hushjørnet endnu en tid. Der er en hel flok af de fineste små himmelblå Riddersporer, som jeg nok kan få glæde af et eller andet sted.




1 kommentar:

  1. Hej søster, elsker hullerne i din græsplæne ;-) Godt det ikke er mig der skal male det loft, der er langt ned :-) Pas på jer ;-)
    Knus Birgitte

    http://2.104.134.159/wordpress/

    SvarSlet