tirsdag den 2. april 2013

Påskestatus

Så blev det desværre hverdag igen - alt for hurtigt. Selv om vi synes, vi har udnyttet de fem fede fridage så godt som overhovedet muligt, var det slet ikke nok. Vi kunne snildt bruge en hel måned!



Lars har mest arbejdet i den nye baggang, der har været en del tilpasningsopgaver som jo altid tager meget mere tid end beregnet. Men flot bliver det, når de nye "fløjdøre" omkring oliefyret bliver helt færdige i næste weekend. Nu mangler de kun lidt maling og de magneter, der skal holde dem sammen.

Bordpladen fik vi i fællesskab lirket på plads, et par gamle køkkenskabe har jeg rengjort. Vi har bestemt os for at lægge den gamle vask i igen, for der bliver mange malerpensler der skal rengøres hér den kommende tid.

Vægge og vindue er malet, døren næsten færdigmalet og loftet skiftet ud med nye friske profilbrædder. Gulvbelægning må vente til det værste byggerod er overstået.

Mine vigtigste opgaver har været at sørge for frokost og kaffe til den travle håndværker, men jeg har da også næsten ryddet soveværelset for tapet og gulvtæppe, og er begyndt at banke vægfliser ned i køkkenet. Sådanne sporadiske opgaver som jeg kan komme til uden at gå i vejen.

Og så har jeg haft et par skønne timer derude i det smukkeste forårsvejr. Har revet lidt i græsset, ryddet lidt op i grenbunkerne og inspiceret det hele med kameraet. Omgivelserne er ganske vidunderlige - men der er lang vej til noget der bare ligner en have...




Ingen kommentarer:

Send en kommentar