mandag den 29. april 2013

De første ydmyge bede

Vi kom hjem efter en uges Bornholmerferie lørdag eftermiddag, lidt trætte efter den lange rejse, og besluttede derfor at vi ville bruge søndagen med at kigge lidt på haven i Hinge. Ingen store planer, vejrprofeterne lovede flot stille vejr, så vi skulle bare nusse lidt rundt, men varmen udeblev så vi måtte arbejde os til den.

Om morgenen gravede Lars sin ene vinplante op herhjemme for at flytte den til vores nye have. Et lille sydvendt bed med hybenroser og Vinca blev ryddet og renset for ukrudt, så vinen kan stå lunt og godt i hjørnet. Der bliver vist også plads til nogle af mine små stauder fra sidste år.

Inden jeg var færdig med det, kunne jeg høre Lars give motorsaven gas..

På vestsiden af huset fortsatte jeg med at forberede et midlertidigt bed til nogle af de planter, vi har tænkt os at flytte fra Resenbro til Hinge. Det skal nok udvides en del, men det var dog en begyndelse.

Jeg fik også gravet en hel børfuld brændenælder op langs skellet, hvor de efter træfældningen nok vil brede sig helt vildt i det uvante sollys. Ind i mellem hjalp jeg Lars med at flytte nogle læs træ om på den anden side af huset. Sikken en bunke her er efterhånden!




Godt møre stillede vi vores respektive redskaber på plads kl. 16.00 for at køre hjem til en velfortjent bøf. Et par billeder kom dog først i kassen - også af det fine, gamle servanteskab, som vi har bragt med hjem fra Bornholm. Mon ikke det vil tage sig rigtig godt ud når jeg engang får malet "gæstebadet" hvidt?

3 kommentarer:

  1. Velkommen hjem, i har haft en dejlig tur kan jeg forstå ;-) Kræfterne har i heller ikke mistet:-) Flot servanteskab,er det på det nederste badeværelse det skal stå ?
    Knus herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, som du måske kan se på billedet står det allerede på sin plads på badeværelset på 1. sal. Skråvæggen og træbeklædningen fik mig til at tænke på jeres hyggelige badeværelse..

      Slet
  2. Ja Bornholm er dejlig at besøge.
    Sikke en energi I lægger for dagen.
    Flot skab, det kommer til at se godt ud mod en hvid væg.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet