onsdag den 18. april 2012

Tulipaner i bur

Efter rådyrenes hærgen måtte vi forsøge at skåne de tiloversblevne tulipaner. Det blev en hurtig løsning, idet Lars resolut lagde et nyindkøbt Rionet henover den eneste helt urørte blok nye planter.





Kønt er det jo ikke, men de orange blomster ser nu lovende ud, og gruppen ved siden af er begyndt at vise sine purpurfarver.

Helt urørte er tilgengæld (og heldigvis) mine yndligstulipaner, Tulipa Tarda, som hvert år er uimodståeligt smukke og ovenikøbet kaster en masse frøplanter af sig.





Fra køkkenvinduet ser forhavebedet ganske pænt ud efterhånden, men sådan foreviget tættere på er det vel egentlig heller ikke særlig kønt. De blå-blå Skilla og Hyachinter er nu smukke hver især, når de får lov at komme helt i fokus.







Bergenierne (jeg bryder mig ikke om det danske navn 'stenbræk') skjuler endnu deres blomster under de store blade. Den selvsåede Mahogni står på spring. Jo, det er ganske vist - foråret er lige om hjørnet.




Og så har vejrguderne lovet mildere vejr til vores Bornholmerferie i næste uge!

2 kommentarer:

  1. Dejligt med mildere vejr til ferien, og vi andre vil også nyde det :o)
    Jeg talte med en mand i dag, han sagde, at rådyrene tog deres rhododendron, det har jeg heldigvis aldrig været udsat for. 7-9-13 heller ikke mine tulipaner, men derimod rosenknopper, dem æder de gladeligt.

    SvarSlet
  2. Nej det er lidt ærgerligt at man skal hegne sine blomster ind, men gule blomster mener jeg ikke de bryder sig om ;.)Ellers er det mange fine blomster du har nu :-)

    SvarSlet