søndag den 29. april 2012

Sol over Balka

Ferien er næsten slut; søndagen er brugt godt og grundigt på små og større gøremål i haven - som trængte gevaldigt til en overhaling efter en uge med regn - men det vender jeg tilbage til. Det kan tids nok blive hverdag igen, så lad os dvæle lidt mere ved de skønne feriedage!

Lørdag aften omkring 22.30 lykkedes det os at finde det lille hus, vi havde lejet på Bornholm, i buldermørke. Ikke nogen nem opgave i et gammelt sommerhuskvarter med smalle hjulspor, hvor man ikke ligefrem skilter med husnumrene. Bilen blev befriet for cykler og pakkenelliker og bagen båret indenfor, før vi gav os tid til at se os lidt omkring. Med en godnatdrink i hånden vovede jeg mig i mørket rundt om det lille sommerhus for at fornemme den lovede havudsigt. Østersøen lå spejlblank for mine fødder, og stjernehimmelen er sjældent set smukkere....

Det var derfor med stor forventning til den kommende dag, at vi lagde os til at sove i det lille sovekammer. Alligevel blev jeg overvældet da solens første stråler ramte mig direkte i ansigtet kl. 5.30. Jeg behøvede blot at løfte hovedet for at opleve den smukkeste solopgang - og selvfølgelig måtte jeg op for at fotografere!



Det blev en dejlig dag med besøg af døtre, svigersønner og børnebørnene Rebecca og Freja, som heldigvis havde lyst til at overnatte til dagen efter. En god frokost, slentretur gennem Snogebæk, hvor turistbutikkerne så småt er begyndt at holde søndagsåbent, og gør-det-selv hotdogs fra grillen til aften. 


Da de voksne gæster var kørt hjem ville pigerne lige sige godnat til stranden - og det var forståeligt nok ikke nemt at overtale dem til at følge med indendørs igen.


2 kommentarer:

  1. Det ser ud til I har haft nogle hyggelige dage, og sikken en udsigt til sol- op og nedgange, dejligt. Jeg kan godt forstå, du måtte op og fotografere.
    Tak for smukke billeder.

    SvarSlet
  2. Det er da en solopgang der er til at føle på... :o)

    SvarSlet