tirsdag den 27. marts 2012

Hvem spiser mine tulipaner?

Dette skulle have været dagens spørgsmål, men svaret fik jeg allerede kl. 06.54 da jeg stod ved havedøren. En fuldvoksen rå spadserede tmålrette værs gennem haven med retning netop mod mit nyeste bed med tulipaner...

Jeg lindede blot lidt på døren, så rejste den hovedet og var væk i nogle få spring.

Tulipanerne ser sådan ud efter tidligere besøg



Min plan for dagen var ellers målrettet, for jeg drømte om at nå lidt priklerier i eftermiddagssolen. Planer har det dog med at skride, og min plan skred allerede da jeg lagde hovedet på puden igen efter at have slukket vækkeuret kl. 6.00. Efter arbejde havde jeg en aftale med min frisør, og det var da også helt fint indtil jeg skulle betale. Da hun vendte dankortterminalen om mod mig oplevede jeg et totalt blackout (hvilket jeg ikke har oplevet før i de 20-25 år jeg har haft dankort).

Efter 2 forgæves forsøg blev vi enige om at jeg lige skulle gå en tur, så ville hukommelsen nok komme tilbage. Hmm, efter tredje forsøg blev kortet spærret og så stod jeg der med håret i postkassen (nånej, nu var det jo klippet af?).

Hjemme fik jeg ringet til min sjællandske bank, som beroligede mig med at jeg fik tilsendt koden i løbet af et par dage...Lars er ude som rejsemontør i denne uge, så jeg må pænt klare mig med de småpenge der tilfældigvis var i min pung.

I al denne forvirring nåede jeg selvfølgelig ikke noget som helst udover at aflægge fru Nielsen en visit, men det er nu heller ikke at foragte!

p.s. Dagens eneste foto viser en bakke med myriader af Høstanemonespirer. Efter et tip fra en af jer flittige havebloggere, fik jeg for nogle uger siden kigget en ekstra gang på de visne planter, og i den største fandt jeg en håndfuld uldklumper, som blev spredt ud i en såbakke.

3 kommentarer:

  1. Hm ja det er godt nok ikke sjovt pludselig ikke at kunne huske sin kode. Fik du kredit ved frisøren?
    Lækkert med alle høstanemonespirerne. Det ser godt ud.

    SvarSlet
  2. Ja det var en værre historie. Fik en gang det råd, at skrive koden over er dørkarm. Det var jeg glad for, da jeg pludselig fik vendt om på tallene en dag. For det stod jo på en dørkarm derhjemme og jeg kunne gå hjem og finde koden igen.
    Hold op du får høstanemoner det vælter frem.

    SvarSlet
  3. Godt du nåede at blive klippet først så er du i det mindste fin til påske ;-) Rådyr er dejlige men vi har i flere år ikke haft tulipaner de bliver alle spist. :-(
    Høstanemoner det ser godt ud, knus fra mig.

    SvarSlet