mandag den 13. februar 2012

Hr. Frost og Frk. Tø

Hr. Frost har sluppet taget, og efter et mindre snefald i nat nåede temperaturen op på hele 5 plusgrader. Da solen kom frem over middag måtte jeg lige ud med kameraet for at kigge efter Frk. Tø. Kun med forsigtighed færdes man i den våde, tunge og krystalagtige sne på havens stier - vel vidende, at i skjul under snedækket er et mylder af løgplanter på vej.



Nu, hvor jeg har set den seneste uges billeder igennem, bliver jeg alligvel overrasket over hvilken forskel temperaturskiftet gør. Her er en Rhododendron "Gartendirektor Glockener" for en uge siden



og her ses den i dag





En anden Rhododendron fotograferede jeg en af de koldeste dage - og igen i dag
  

Kameraet fangede også lige ét af de friske, grønne skud i Kaprifolien, som åbenbart er lige så utålmodig  efter forår som mig.


2 kommentarer:

  1. Ja der skal ikke meget tø til før de retter sig igen, desværre måtte de igen lægge bladene ned i nat, nu er der rim på. Det har frosset omkring 4 grader her, så det har nok været koldere hos jer.

    SvarSlet
  2. Ja, nattemperaturerne er stadig omkring -10 til -15, men det ændrer sig forhåbentlig snart.

    SvarSlet