onsdag den 15. februar 2012

En brudekrone

Temperaturen startede ved 0 i morges og vinden var bidende kold, så det var noget af en åbenbaring da solen bragede igennem midt på formiddagen. Jeg er - i denne forbindelse - så 'heldig' at være ryger, så formiddagskaffekoppen bliver bragt med udendørs til en solbeskinnet lækrog uden for kontorbygningen. Hold da op hvor fik jeg forårsfornemmelser til trods for de asfaltbelagte omgivelser, hvor eneste grønne indslag er lidt ukrudt i gruset og en container...

På hjemvejen måtte jeg indenom byens store plantecenter, som jeg ellers ikke bryder mig meget om, men nu kunne det ikke vente længere med den pose så-jord. Let af friste til flere køb var jeg åbenbart i min forårskåde tilstand, for med hjem kom også en pottefuld tazetter og en primula.

Først fik jeg ryddet op i havestueplanterne, vandet og studset og klippet stiklinger af de himmelstræbende pelargonier. Derefter kom der gang i den første frøsåning, mens solen sendte sin sidste strålevarme ind af vinduerne. Engelskgræs, Hejre-fjergræs, Purpusolhat, blå og rød Salvie blev der plads til i vinduet. Geranium og Farvebælg er forsøgsvis sat udendørs under halvtaget, da de ifølge frøposen kræver kuldegrader.

Kameraet kom desværre først frem da solen næsten var væk, men hyggeligt ser det nu ud. Og jeg hyggede mig da også gevaldigt denne smukke eftermiddag!




'Bridal Crown'


3 kommentarer:

  1. Ja det både lyder og ser hyggeligt ud. Jeg har også en pottefuld tazetter stående, de dufter skønt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu var jeg lige blevet forvænt med Hyacinthernes duft, de har holdt i 14 dage, men disse tazetter dufter også dejligt. Mon ikke de kan plantes ud senere? Jeg har ingen erfaring med sådanne specialiteter...

      Slet
  2. Jeg har heller ingen erfaring med dem, men løgene er da fine, så vi kan lige så godt prøve.

    SvarSlet