lørdag den 12. november 2011

Haveflora - et nemt plantekartotek


Efter et halvt år som 'haveblogger' og ivrig læser (men ikke særlig flittig kommentator:) af mange spændende haveblogs, vil jeg nu tillade mig at slå et slag for ét af mine yndlingsprojekter: plantekartoteket.

Jeg kan jo se og læse om alle de spændende - kendte som ukendte - planter i jeres haver, og af og til tænker jeg: "Hvordan holder hun dog rede på alle de navne?"

Selv startede jeg i sin tid med lister i regneark, og det var som sådan også udmærket og en god hjælp - men jeg manglede at kunne sætte et billede på, for det er jo trods alt ikke ALTID, at man liige husker hvad det nu er for en filur der gemmer sig bag et mystisk, latinsk navn...

Så var det jeg begyndte at pusle med koder og databaser, og sådan noget har det som bekendt med at udvikle sig!

Nu mener jeg at være klar til at vise jer, hvordan man også - på en nem og bekvem måde - kan holde styr på alle havens planter.

Med det enkle program Haveflora kan du gemme alle vigtige oplysninger om dine planter online i en database - altså dit eget plantekartotek. Herfra kan du når som helst, og direkte fra din blog eller hjemmeside, hente en sorteret liste frem på skærmen.

For at give alle jer entusiastiske havebloggere et indtryk af, hvad Haveflora kan bruges til, tilbyder jeg en 14 dages gratis og ganske uforpligtende prøveperiode.

Lyder det interessant? Så læs mere om programmet HER 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar