onsdag den 29. juni 2011

Børnehaven

Det allerskønneste ved at skabe en dejlig have er når børnebørnene kommer på ferie. Nu er der jo desværre mindst 2 broer mellem de 5 dejlige rollinger og deres farmor/mormor, men heldigvis lykkes det af og til at få nogle feriedage med dem.
På Bornholm var jeg så heldig at have de to ældste, Rebecca og Elias, helt for mig selv i nogle pragtfulde sommerdage. Vi nød alle tre at haven levnede plads til masser af børneleg: æbletræer at klatre i, gyngen i det gamle kastanietræ, græsplæne nok til at spille fodbold, og ikke mindst en stor balje at bade i.



Rebecca kunne ikke få vand nok, men Elias ville helst være uden for baljen som en slags bademester. Vandkande efter vandkande blev fyldt fra karret og brugt til at vande farmors blomster. På et tidspunkt forlader Rebecca den efterhånden kun halvt fyldte balje, jeg luger lidt i urtebedet ved siden af og Elias bøjer sig ned for at fylde vandkanden endnu engang.




Et højt plask får mig til at vende mig om, og dér hænger knejten med hovedet i vandet og benene opad, han var for kort og baljen for høj. Pyha, godt at jeg holdt sikkerhedsafstanden, man skal aldrig lade børn alene med selv den mindste balje vand!

Imens benyttede kattene sig af at der var fri bane på terrassen. Den hvide er Ingeborg, den skildpaddefarvede Frida. To dejlige katte, som vi hentede på øens dyreinternat - sunde og steriliserede - og efter to ugers tilvænning indendøre slap løs til friheden som gårdkatte med eneret på musefangst og høloft. Herlige katte, som fik lov at blive på gården da jeg rejste to år senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar